Se intampla mereu. Pare ca nu se mai termina cu cretinatatile in Romania. Idiotenia, prostia, ignoranta si lipsa responsabilitatii continua si continua, ca un Perpetuum Mobile.

perpetuum mobile = sistem mecanic, termic, electric etc imaginar care ar putea functiona la infinit … . – sursa DEX.

S-a intamplat zilele trecute. Ministrul Transporturilor a invitat cu trenul o pleiada de lucratori la ziare si televiziuni.

Ruta: Bucuresti – Sinaia.

Motivul: un fel de inaugurare a lucrarilor de reabilitare a traseului, lucrare care s-a intins, se pare, pe parcursul a 4-5 ani, perioada aproximativ egala cu cea in care s-a construit aceasta magistrala la inceputul secolului XX.

Preambul: la plecarea din Bucuresti ministrul a avut o scurta interventie in fata camerelor de luat vederi. A spus, printre altele, ca trenul, in general, este cel mai sigur mijloc de transport, cu exceptia avionului.
 
Intamplarea: pe traseu se defecteaza ceva la sistemul de franare. Ce fac fartatii? Opresc si incearca sa remedieze situatia. Doar acest lucru deja iti ridica parul in cap. Dar ei se opresc aici? Nu. Unul dintre ei intra sub automotor. Incredibil! In viata mea nu am vazut pe cineva sub o locomotiva. Incepe sa mestereasca iar la un moment dat cere ceva. Un alt „meserias” trece strada – da, strada – deoarece trenul in Romania, pe alocuri, circula in paralel, foarte aproape, cu soseaua si rupe dintr-un copac o creanga infrunzita – Codru’, frate cu romanu’! – pe care o aduce celui de sub tren. Din nou mestereste ceva dupa care cere o sarma si un scotch. Din nou trece strada feroviarul nostru si revine cu cele solicitate. Am inteles ca feroviarul curier este un mare sef prin CFR, un fel de revizor general. Nu stiu exact cat de mare revizor este insa un mare burtos este cu siguranta. Ceafa de porc cu garnitura – nu cea de tren – sunt la mare cautare la el. Astfel s-a remediat temporar situatia si trenul cu ministrul si pleiada de invitati isi continua drumul, insa … fara frane. 

Incredibil: asta nu este tot. Dupa ce toti pasagerii, in frunte cu ministrul, au fost pusi in pericol continuand drumul cu o defectiune la sistemul de franare, ce face ministrul? Le cere tuturor sa nu faca publica intamplarea. Da. Cenzura. Insa, in final, a fost o Cenzura Ratata! Mai mult, ministrul sustine ca defectiunea a aparut din cauza unui pasager care a apasat pe ceva in tren.

Ma intreb daca mai exista o situatie similara in Europa. Nu cred!

Toata aceasta poveste este halucinanta … sau nu!